2012年7月9日 星期一

Bon Jovi - I Want You

這是我過去無名的文章,原來也翻譯了不少,決定轉過來然後修上一些東西...
前文都是以前打的,所以時空突兀很正常


感謝許多人從我這引用翻譯,但是我希望在引用的同時,能加入這個無名的網址
畢竟,我想大家看到NSL大概只會想到Nike Summer League ...

這首歌來自Keep The Faith專輯...裡面收入了太多經典、又被遺忘的歌曲,有心的人不妨買來聽聽看,絕對值得。
而這首歌,也是我喜愛的邦式情歌之一...Richie的穿插實在到味又不顯得搶戲
本人嚴重反對盜版行為,如果你喜歡這首歌,請購買正版專輯 翻譯、


Bon Jovi - I Want You
(歌詞翻譯補足 By NSamLee )


The last time I saw her 我最後一次看到她 
Was the night she said goodbye 是在一個她與我吻別的夜晚 
She said that love's a stranger 她說,愛就像個 
And it's sure to pass you by 與你差肩而過的陌生人 
As she packed up her belongings 當她收拾著自己的一切 
She wouldn't look me in the eye 她不願意正眼看著我 
But I could see a tear roll 但我看著滾滾的淚珠 
Off her face 撫過她的臉頰 
As we both tried so hard 她說:「我們倆都將痛苦的試著改變 
Not to cry she said 並且不能流下任何淚」 


I never wanted the stars 我從沒摘下天空的星 
I never shot for the moon 我從沒射下月亮 
I like them right where they are 我喜歡他們在那的感覺 
All I wanted was you 而我想要的只有妳 
So baby just turn away 所以請妳回心轉意吧
Because I can't face the truth 因為我無法面對事實
All I'm trying to say 我能說的,我都盡了力試了
Is all I wanted was you 那就是我想要的就是妳


I tried so hard to remember 我努力的試著去回想 
Where when how why love went away 我們何時何地又怎麼如何讓愛消失
I tried to drown myself in pity 我想讓我陷入悲憐裡 
But the memory kept calling your name 但是回憶不斷的呼喊著妳的名字 
I bought you fancy cars and diamond rings 我買給妳特別的車與鑽石戒指 
All the things that money brings 能給妳一切金錢能帶來的事物 
And the servants to paint the sky blue 或甚至可以把天空漆成藍色 
And I worked so hard seven days a week 我一周七日不計日夜的工作 
And built a fortress for your heart to keep 只希望為妳的心蓋作堅固的堡壘
If I could I'd wrap these words up for you 我確確實實的能對你發下這些誓


I never wanted the stars 我從沒摘下天空的星 
I never shot for the moon 我從沒射下月亮
I like them right where they are 我喜歡他們在那的感覺 
All I wanted was you 而我想要的只有妳 
So baby just turn away 所以請妳回心轉意吧 
Because I can't face the truth 因為我無法面對事實 
All I'm trying to say 我能說的,我都盡了力試了 
Is all I wanted was you 那就是我想要的就是妳 
I want you I want you Baby, I want you 


I may have built for you a dreamhouse 我甚至能為妳建造一幢夢幻的家園
But never thought you were alone 但從沒想過妳可能會孤單
I filled the party up with company 我辦了許多朋友的聚會 
But never made our house a home 但是從沒讓我們的家像個家 


All I got is my guitar these chords and the truth 我所得到的是我這把六弦琴的和弦與真理 
All I got is my guitar ... but all I want is you 我僅有的剩下我的六弦琴,但是我全心想要的只有妳 


I never wanted the stars 我從沒摘下天空的星 
I never shot for the moon 我從沒射下月亮 
I like them right where they are 我喜歡他們在那的感覺 
All I wanted was you 而我想要的只有妳 
So baby just turn away 所以請妳回心轉意吧 
Because I can't face the truth 因為我無法面對事實 
All I'm trying to say 我能說的,我都盡了力試了 
Is all I wanted was you 那就是我想要的就是妳
I want you I want you Baby,
I want you I want you I want you Baby, 
I want you I want you I want you Baby, 
I want you I want you I want you Baby, 
I want you

沒有留言:

張貼留言